Click for General Information12 ST

INSTALLATIE INSTRUCTIES

Met behulp van de volgende instructies is het zeer eenvoudig de lier te installeren. De nummers tussen de haakjes refereren met de nummers in de onderstaande onderdelenlijst en explosietekening.

Benodigd materiaal voor installatie:

Werkvolgorde:

  1. Verwijder de schroef boven op de lier (1).
  2. Verwijder de self-tailing arm (2) en de drum (6) van de lier.
  3. Markeer de boutgaten, hierbij kunt U de voetplaat (18) van de lier als mal gebruiken.

BELANGRIJK: Bij dit model is de self-tailing arm in een vaste positie gefixeerd. Zorg daarom dat U de juiste positie van de self-tailing arm bepaalt alvorens de boorgaten te markeren. (zie hoofdpagina onderhoudsinstructies)

  1. Verwijder de lierbasis (18). Zorg ervoor dat er geen stof in contact komt met de lier bij het boren van de gaten.
  2. Boor de boutgaten met een 6.5 mm boor.
  3. Breng een dunne laag kit aan, zorg ervoor dat de boutgaten goed afgedicht zijn. Let er wel op dat de uitsparingen voor vochtafvoer vrij blijven.
  4. Bevestig de lierbasis (18) met de zes M6 bouten. Gebruik grote r.v.s. onderligschijven (z.g. carrosserieschijven) of een verstevigingplaat om voldoende stevigheid te krijgen.
  5. Zet de lier in omgekeerde volgorde in elkaar.
  6. Controleer nu of de lier correct werkt:

 

ONDERHOUDS INSTRUCTIES

Benodigde materialen voor onderhoud:

  1. Verwijder de schroef (1) boven op de lier.
  2. Verwijder de self-tailing arm (2) en de drum (6).
  3. Plaats de lierhendel en zorg ervoor dat dat deze in verticale richting geblokkeerd is door de "lock in" knop. Til de as (7) voorzichtig omhoog, terwijl U de as omhoog tilt moet het tandwiel (19) rustig gedraaid worden. Verwijder nu de as (7).
  4. Verwijder de pallen (8) en de veren (9).
  5. Verwijder het tandwiel (19). verwijder niet het plaatje (20) onder het tandwiel, maar controleer of deze correct zit in de daarvoor aanwezige uitsparing.
  6. Verwijder het rollager (10) door de kleine schroevendraaier voorzichtig tussen lager en voetplaat steken.
  7. Reinig de kogels (16,17) van het bovenste lager met een doek. De kogels en de borgring (15) niet verwijderen.
  8. Verwijder de veer (12). De pal niet verwijderen.
  9. Reinig alle onderdelen in wasbenzine. Denk eraan om in de drum (6) de tanden van het tandwiel en de loopvlakken van de lagers te reinigen.
  10. Zet de lier in omgekeerde volgorde in elkaar. Tijdens de assemblage moeten de tandwielen, aandrijfas, rollager, kogels, pallen, veren en de delrin bussen licht ingevet worden. Gebruik een kleine zachte kwast. De pallen kunnen worden ingevet met een dun laagje Andersen liervet of met lichte machineolie. Belangrijk is dat de pallen vrij kunnen bewegen en dat men niet teveel vet gebruikt.

BELANGRIJK: Bij het in elkaar zetten van de lier moet iedere pal gecontroleerd worden door deze tegen de veerdruk in te duwen. De pal moet wrijvingsloos bewegen en vanzelf in de normale positie terugkomen. Indien de pallen niet correct functioneren dient men deze nogmaals te reinigen en in te vetten. Werken de pallen nu nog niet correct, vervang dan de veren en controleer het geheel nogmaals. Niet correct werkende pallen kunnen leiden tot een onverwachte wegval van de kracht van de lier, dit kan ernstige gevolgen hebben voor de gebruiker of voor anderen.

EXPLOSIE TEKENING

 

ONDERDELENLIJST

POS.#OMSCHRIJVINGART. NO.
1.1Bout DIN 964-A4-M6x10
2.1Self-tailing arm747803
3.1Borgclip726400
4.1Nylon kap726300
5.1Aandrijf plaat726500
6.1Drum726802
7.1Aandrijfas, compleet726700
7.11Aandrijfas726702
7.21Ring voor aandrijfas*587900
8.2Pal713200
9.2Arm veer713300
10.1Rollager, compleet727400
10.12Rollager ring727401
10.222Rollen, roestvast staal727300
11.2Bus composiet*  716501
12.1Veer533500
13.1Pal* 533400
14.1Veerhouder*DIN 1481-A2-3x10
15.1Borg ring*726600
16.14Bal, RVS724900
17.15Bal, Delrin724902
18.1Basis731700
19.1Ratel tandwiel711701
20.1Contra plaat727500

* = absoluut niet verwijderen